Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorracci, Giuliana; Gauthier, Erica; Jennings, Jay; Sale, Kyle; Muldner, Kasia
TitelThe Effect of Assistance on Learning and Affect in an Algebra Tutor
QuelleIn: Journal of Educational Computing Research, 57 (2020) 8, S.2032-2052 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jennings, Jay)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6331
DOI10.1177/0735633118822103
SchlagwörterIntelligent Tutoring Systems; Mathematics Instruction; Mathematics Education; Algebra; Mathematics Activities; Problem Solving; Educational Technology; Observational Learning; Learning Processes; Undergraduate Students; Outcomes of Education
AbstractWe investigated the impact of assistance on learning and affect during problem-solving activities with a computer tutor we built using the Cognitive Tutor Authoring Tools framework. The tutor delivered its primary form of assistance in the form of worked-out examples. We manipulated the level of assistance the examples in the tutor provided, by having similar problem-example pairs in one version of the tutor (high-assistance condition) and reduced similarity problem-example pairs in the other version (reduced-assistance condition). The reduced-assistance condition resulted in significantly higher learning, without increasing negative affect like frustration. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Computing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: