Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuskey, Thomas R.
TitelGrades versus Comments: Research on Student Feedback
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 101 (2019) 3, S.42-47 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
DOI10.1177/0031721719885920
SchlagwörterGrades (Scholastic); Feedback (Response); Student Evaluation; Educational History; Learning Processes; Teacher Student Relationship; Mastery Learning; Learning Motivation; Role; Elementary Secondary Education
AbstractOpinions about whether comments, grades, or both are the most effective forms of feedback vary widely among teachers, school leaders, and even grading and assessment consultants. Thomas Guskey maintains that the truth is not as clear-cut as some suggest. He reviews the research, going back to the 1950s, to better understand when certain types of feedback are most useful. He concludes that grades and comments are not, in and of themselves, beneficial to student learning. Effective feedback, whether in the form of grades or comments, must give students a sense of where they are and what they need to do to improve. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: