Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorBond, Timothy
TitelFinancial Mathematics in Year 10
QuelleIn: Australian Mathematics Education Journal, 1 (2019) 2, S.25-29 (5 Seiten)
PDF als Volltext    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2652-0176
SchlagwörterSecondary School Mathematics; Foreign Countries; Mathematics Instruction; Money Management; Mathematical Formulas; Advanced Courses; Australia
AbstractThe simple and compound interest formulas in isolation have limited usefulness for financial planning--until the concept of a regular payment is introduced. This article presents and discusses a simple investigation given to an advanced Year 10 mathematics class, with most students looking to study Mathematical Methods in Years 11 and 12. This investigation sought to fill a gap in the money and financial mathematics content of the "Australian Curriculum: Mathematics" by inviting students to explore the amortisation formula, develop students' understanding of borrowing and saving money, and provide a context for the discussion of financial decisions that students in this age group are making and likely to make in the future. (ERIC).
AnmerkungenAustralian Association of Mathematics Teachers (AAMT). GPO Box 1729, Adelaide 5001, South Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: office@aamt.edu.au; Web site: http://www.aamt.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Mathematics Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)