Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBond, Timothy
TitelFinancial Mathematics in Year 10
QuelleIn: Australian Mathematics Education Journal, 1 (2019) 2, S.25-29 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2652-0176
SchlagwörterSecondary School Mathematics; Foreign Countries; Mathematics Instruction; Money Management; Mathematical Formulas; Advanced Courses; Australia
AbstractThe simple and compound interest formulas in isolation have limited usefulness for financial planning--until the concept of a regular payment is introduced. This article presents and discusses a simple investigation given to an advanced Year 10 mathematics class, with most students looking to study Mathematical Methods in Years 11 and 12. This investigation sought to fill a gap in the money and financial mathematics content of the "Australian Curriculum: Mathematics" by inviting students to explore the amortisation formula, develop students' understanding of borrowing and saving money, and provide a context for the discussion of financial decisions that students in this age group are making and likely to make in the future. (ERIC).
AnmerkungenAustralian Association of Mathematics Teachers (AAMT). Tel: +61-8-8363-0288; e-mail: office@aamt.edu.au; Web site: https://primarystandards.aamt.edu.au/Journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Mathematics Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: