Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMau, Wei-Cheng; Chen, Shr-Jya; Lin, Chi-Chau
TitelAssessing High School Students' STEM Career Interests Using a Social Cognitive Framework
QuelleIn: Education Sciences, 9 (2019), Artikel 151 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mau, Wei-Cheng)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-7102
SchlagwörterHigh School Students; Student Interests; STEM Education; Career Choice; Social Cognition; Psychometrics; Test Validity; Test Reliability; Social Theories; Foreign Countries; Surveys; Science Careers; Taiwan
AbstractThis study investigated the psychometric properties of the Chinese version of the STEM Career Interest Survey (STEM-CCIS) with data from 590 high-school students in Taiwan. Measurement models based on Social-Cognitive Career Theory (SCCT) and STEM discipline-specific dimensions (Science, Technology, Engineering, Mathematics) were examined using confirmatory factor analyses. Findings from confirmatory factor analyses indicated that STEM-CCIS possesses adequate reliability and factorial validity, replicating the sound psychometric properties of the original English version of the STEM-CIS. Implications for the use of the STEM-CCIS are discussed. (As Provided).
AnmerkungenMDPI AG. Klybeckstrasse 64, 4057 Basel, Switzerland. Tel: e-mail: indexing@mdpi.com; Web site: http://www.mdpi.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: