Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMills, Sarah
TitelA $2 Bill or Two $1 Bills: An Experiment That Challenges Standard Protocol
QuelleIn: Field Methods, 31 (2019) 3, S.230-240 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1525-822X
DOI10.1177/1525822X19844307
SchlagwörterIncentives; Response Rates (Questionnaires); Mail Surveys; Rural Population; Michigan
AbstractThe $2 bill is commonly used as a prepaid incentive in survey administration. Despite the widespread use of this incentive, there is no peer-reviewed research into how providing a single $2 bill rather than two $1 bills affects survey response rate. The results are from a mail survey of 2,970 rural landowners in Michigan with identical survey protocols. Half were randomly assigned to receive a single $2 bill and the other half to receive two $1 bills accompanying the questionnaire. I found no statistical difference in the response rates of the two groups. While there may be logistical advantages to using a single $2 bill compared to two $1 bills, this research suggests that the $2 bill is not more effective at inducing survey participation. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Field Methods" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: