Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavila, Liv T.
TitelMultilingualism and Identity: Articulating 'African-ness' in an American High School
QuelleIn: Race, Ethnicity and Education, 22 (2019) 5, S.634-646 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Davila, Liv T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1361-3324
DOI10.1080/13613324.2018.1424709
SchlagwörterMultilingualism; Ethnicity; Self Concept; Immigrants; Refugees; High School Students; Adolescents; English Language Learners; Bilingual Students; Cultural Capital; Native Language; Sociolinguistics; Intercultural Communication
AbstractThis paper draws on qualitative research that examines the language practices and learning experiences of ten adolescent multilingual immigrant and refugee English Learners (ELs) from the Democratic Republic of the Congo (DRC). Specific questions addressed include: How do these students capitalize on home languages as they engage in linguistic practices in English? How do these students take up their identities within the context of a US high school? The project emphasizes a shift away from learning discrete language skills in one language toward a focus on supporting complex language and content learning fluidly across languages and content areas in ways that affirm students' identities and new learning. Implications for theory and practice will be discussed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Race, Ethnicity and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: