Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeruti, Vered
TitelReading Personal Photographs: A Case Study at an Israeli Art College on Multiple Identities
QuelleIn: Journal of Visual Literacy, 38 (2019) 1-2, S.130-141 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-144X
DOI10.1080/1051144X.2019.1567072
SchlagwörterPhotography; Art Education; Foreign Countries; Visual Literacy; Lecture Method; Discussion Groups; Self Expression; Dialogs (Language); Teaching Methods; Relevance (Education); Student Diversity; Jews; Muslims; Cultural Awareness; Sharing Behavior; Cultural Context; Creative Activities; Semiotics; Web Sites; Mythology; Information Retrieval; College Students; Israel
AbstractThis article presents a pedagogical-visual process developed in a traditional frontal-format course with a multi-identity group of students set in a large lecture hall. It examines an assignment that required students to analyze a meaningful personal photograph and connate it culturally, while internalizing visual general patterns utilizing a sharing digital forum. This activity promotes combining visual theories with relevant introspective self-expression, emphasizing multi-identities. One can relate this utilization of visual tools to Paulo Freire's approach to dialogic pedagogy, which emphasizes the relevance to learners and the shift between the personal and the cultural, helping to confront the heterogeneity of the class. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: