Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolden, Ronald R.; Marjanovic, Zdravko; Troister, Talia
TitelIndiscriminate Responding Can Increase Effect Sizes for Clinical Phenomena in Nonclinical Populations: A Cautionary Note
QuelleIn: Journal of Psychoeducational Assessment, 37 (2019) 4, S.464-472 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Holden, Ronald R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0734-2829
DOI10.1177/0734282918758809
SchlagwörterResponse Style (Tests); Effect Size; Correlation; Undergraduate Students; Depression (Psychology); Psychological Patterns; Foreign Countries; Measures (Individuals); Canada; Beck Depression Inventory; Hopelessness Scale
AbstractIndiscriminate (i.e., carless, random, insufficient effort) responses, commonly believed to weaken effect sizes and produce Type II errors, can inflate effect sizes and potentially produce Type I errors where a supposedly significant result is actually artifactual. We demonstrate how indiscriminate responses can produce spuriously high correlations in depression and hopelessness data in a nonclinical population (i.e., undergraduates), how this inflation occurs, where this misrepresentation is likely to happen, and how to guard against it. Although previous researchers have succeeded in showing this effect with samples of entirely simulated data, this study is the first to our knowledge to show that indiscriminate responding causes Type I errors in observed data. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psychoeducational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: