Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFulop, Melinda Timea; Tiron-Tudor, Adriana; Cordos, George Silviu
TitelAudit Education Role in Decreasing the Expectation Gap
QuelleIn: Journal of Education for Business, 94 (2019) 5, S.306-313 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tiron-Tudor, Adriana)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-2323
DOI10.1080/08832323.2018.1527752
SchlagwörterExpectation; Accounting; Financial Audits; Stakeholders; Student Surveys; Bachelors Degrees; Masters Degrees
AbstractThe need for change in the accounting and audit profession is a topic discussed and accepted by both regulators and accounting professionals. The authors aimed to investigate whether audit education has an effect on the existence of the audit expectation gap. To achieve this objective, they administered a survey on students, used as proxies for different categories of stakeholders. The results highlight that audit education is impactful in covering the audit reasonableness gap, thus more action in this direction is necessary. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Business" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: