Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJang, Bong Gee; Henretty, Dawnelle
TitelUnderstanding Multiple Profiles of Reading Attitudes among Adolescents
QuelleIn: Middle School Journal, 50 (2019) 3, S.26-35 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jang, Bong Gee)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-0771
DOI10.1080/00940771.2019.1603803
SchlagwörterReading Attitudes; Recreational Reading; Electronic Publishing; Printed Materials; Educational Technology; Middle School Students; Early Adolescents; Reading Motivation; Reading Materials; Student Interests
AbstractIn this article, the authors propose a model of four attitudinal profiles including both purpose (academic and recreational) and medium (print and digital): (1) recreational digital learning/print averse reluctant readers, (2) avid digital readers, (3) avid print readers, and (4) digital learning reluctant readers. We drew these four profiles of reading attitudes from our previous research where we analyzed survey data from approximately 5,000 middle school students in the USA. We present prototypical adolescent reader from each profile guided by Valencia and Buly. Further, we suggested effective instructional practices that fit into each profile of adolescent readers. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Middle School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: