Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdkins, Joni K.; Tu, Cindy
TitelApplying an Agile Approach in an Information Systems Capstone Course
QuelleIn: Information Systems Education Journal, 17 (2019) 3, S.41-49 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1545-679X
SchlagwörterMasters Programs; Graduate Students; Information Science Education; Capstone Experiences; Information Systems; Student Attitudes; Student Projects; Active Learning; Teaching Methods; Course Descriptions
AbstractThis paper outlines the content of a Master of Science in Information System degree and the development and deployment of the first two iterations of the capstone course. Research shows that a capstone course can be valuable for both students and future employers. The steps taken to prepare for the course and set up the capstone course are included. Students utilized an agile methodology, Scrum, with regular meetings and five sprints. Students answered questions about their experience with the capstone course and the findings from two cohorts of students are shared. The paper concludes with considerations for future follow up and iterations. (As Provided).
AnmerkungenInformation Systems and Computing Academic Professionals. Box 488, Wrightsville Beach, NC 28480. e-mail: publisher@isedj.org; Web site: http://isedj.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Information Systems Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: