Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBergstrom, Veronica N. Z.; O'Brien-Langer, Anna; Marsh, Rebeccah
TitelSupporting Children with Fetal Alcohol Spectrum Disorder: Potential Applications of a Snoezelen Multisensory Room
QuelleIn: Journal of Occupational Therapy, Schools & Early Intervention, 12 (2019) 1, S.98-114 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bergstrom, Veronica N. Z.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1941-1243
DOI10.1080/19411243.2018.1496869
SchlagwörterFetal Alcohol Syndrome; Sensory Experience; Perceptual Development; Self Control; Parent Child Relationship; Mental Health; Intervention; Children; Foreign Countries; Parent Education; Recreational Activities; Canada
AbstractHow are mental health practitioners using Snoezelen rooms with children with fetal alcohol spectrum disorder (FASD) within a community mental health setting? Using purposive sampling, we collected information from seven practitioners on how they currently use Snoezelen rooms to support children with FASD and what evidence they believe is needed to assess Snoezelen's treatment efficacy. Using grounded theory methodology, results indicated that priority research areas include the efficacy of Snoezelen for increasing self-regulation skills, positive parent-child interactions, and parent education. To support evidence-driven use of Snoezelen rooms for mental health treatment, we recommend that future research be focused in these areas. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Occupational Therapy, Schools & Early Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: