Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSharpe, Sheree T.
TitelAn Algebraic Translation Task Solved by Grade 7-9 Students
QuelleIn: Mathematical Thinking and Learning: An International Journal, 21 (2019) 1, S.78-84 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sharpe, Sheree T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-6065
DOI10.1080/10986065.2019.1564970
SchlagwörterWord Problems (Mathematics); Algebra; Mathematics Instruction; Problem Solving; Arithmetic; Grade 7; Grade 8; Grade 9; Generalization
AbstractIn this study, the author examined student attempts to translate a verbal problem into an algebraic statement relating two variables, after they had solved an arithmetic question from the same problem. A total of 645 students from New England (U.S.A.) answered the problem on a mathematics assessment administered at the beginning of the school year. Among students who could solve the arithmetic part of the problem, the use of variables in the correct conventional notation appeared from grade 7 and continuously increased through grade 9. These results suggest that there is a relationship between students' arithmetic understanding and translating verbal problems into algebraic statements relating two variables. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematical Thinking and Learning: An International Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: