Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMullane, Kenneth
TitelHow to Get Promoted 101: Hooking Your OB Students Early with a "What's in It for Me?" Opener
QuelleIn: Management Teaching Review, 4 (2019) 1, S.72-78 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2379-2981
DOI10.1177/2379298118811158
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; College Instruction; Undergraduate Students; Class Activities; Behavior; Learner Engagement; Promotion (Occupational)
AbstractOrganizational behavior (OB) students often have difficulty understanding how individual-, group-, and organization-level OB concepts interact to influence employee behavior in the workplace. As a result, students may disengage from the class. Yet the simple prompt of asking students "How do you get promoted?" serves as an effective engagement trigger that helps students link course objectives to valued outcomes. The purpose of this article is to describe a highly interactive, in-class exercise and demonstrate how it can increase in-class participation, help students visualize and appreciate what OB represents, and provide students with a conceptual roadmap for the semester. Due to the learning objectives and format of this exercise, it is intended for undergraduate OB students in a traditional, face-to-face classroom. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management Teaching Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: