Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHernández-Leo, Davinia; Martinez-Maldonado, Roberto; Pardo, Abelardo; Muñoz-Cristóbal, Juan A.; Rodríguez-Triana, María J.
TitelAnalytics for Learning Design: A Layered Framework and Tools
QuelleIn: British Journal of Educational Technology, 50 (2019) 1, S.139-152 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hernández-Leo, Davinia)
ORCID (Pardo, Abelardo)
ORCID (Rodríguez-Triana, María J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1013
DOI10.1111/bjet.12645
SchlagwörterInstructional Design; Data Analysis; Guidelines; Decision Making; Learning Experience; Teaching Methods; Role
AbstractThe field of "learning design" studies how to support teachers in devising suitable activities for their students to learn. The field of "learning analytics" explores how data about students' interactions can be used to increase the understanding of learning experiences. Despite its clear synergy, there is only limited and fragmented work exploring the active role that data analytics can play in supporting design for learning. This paper builds on previous research to propose a framework (analytics layers for learning design) that articulates three layers of data analytics--learning analytics, design analytics and community analytics--to support informed decision-making in learning design. Additionally, a set of tools and experiences are described to illustrate how the different data analytics perspectives proposed by the framework can support learning design processes. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Educational Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: