Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarshall, Julia; D'Adamo, Kimberley
TitelArt Studio as Thinking Lab: Fostering Metacognition in Art Classrooms
QuelleIn: Art Education, 71 (2018) 6, S.9-16 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
DOI10.1080/00043125.2018.1505377
SchlagwörterStudio Art; Creative Thinking; Metacognition; Thinking Skills; Art Teachers; High School Students; Artists; California (Berkeley)
AbstractArt's capacity to foster metacognition puts art education in sync with general education where understanding and monitoring one's thinking are acknowledged to be essential to an individual's success in school and life (Kolencik & Hillwig, 2011; McGuire & McGuire, 2015; Silver, 2013). The mindfulness inherent in metacognition also connects it to efforts to make classroom environments more inclusive and collaborative. This article pursues both trains of thought and describes how an art class can be an "art thinking lab"--a site for everyone to practice thinking and develop metacognition together in the context of creative work. It describes pedagogy and curriculum developed by Kimberley D'Adamo, an art teacher at Berkeley High School in Berkeley, California, with support from her students and the co-author of this article. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: