Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Andrew; Gann, Nigel
TitelEmbedding Democratic Engagement in School Leadership: Comprehensive Schooling Structures in an Academised System
QuelleIn: FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education, 60 (2018) 2, S.217-228 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0963-8253
SchlagwörterSchool Administration; Instructional Leadership; Governance; Foreign Countries; School Districts; Democratic Values; Boards of Education; United Kingdom (England)
AbstractThis article describes how a gaping democratic deficit has emerged in the English schools system as both local authorities and school governing bodies have been degraded by academisation. In arguing that a comprehensive school can only be truly comprehensive if it is based on democratic principles, the authors make the case for re-establishing democracy in state education by developing democratic governance structures at school level, and nesting these in a system of Local Education Boards. (As Provided).
AnmerkungenSymposium Books. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/forum
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: