Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGardner, Josh; Brooks, Christopher
TitelEvaluating Predictive Models of Student Success: Closing the Methodological Gap
QuelleIn: Journal of Learning Analytics, 5 (2018) 2, S.105-125 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1929-7750
SchlagwörterPrediction; Models; Evaluation; Evaluation Methods; Comparative Analysis; Hypothesis Testing; Bayesian Statistics; Data Analysis; Online Courses; Academic Achievement; Case Studies; Mathematics; Computation
AbstractModel evaluation -- the process of making inferences about the performance of predictive models -- is a critical component of predictive modelling research in learning analytics. We survey the state of the practice with respect to model evaluation in learning analytics, which overwhelmingly uses only naïve methods for model evaluation or statistical tests that are not appropriate for predictive model evaluation. We conduct a critical comparison of both null hypothesis significance testing (NHST) and a preferred Bayesian method for model evaluation. Finally, we apply three methods -- the naïve average commonly used in learning analytics, NHST, and Bayesian -- to a predictive modelling experiment on a large set of MOOC data. We compare 96 different predictive models, including different feature sets, statistical modelling algorithms, and tuning hyperparameters for each, using this case study to demonstrate the different experimental conclusions these evaluation techniques provide. (As Provided).
AnmerkungenSociety for Learning Analytics Research. 121 Pointe Marsan, Beaumont, AB T4X 0A2, Canada. Tel: +61-429-920-838; e-mail: info@solaresearch.org; Web site: http://learning-analytics.info/journals/index.php/JLA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Analytics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: