Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiang, Jian-Hua; Heckman, Paul E.; Abedi, Jamal
TitelPrior Year's Predictors of Eighth-Grade Algebra Achievement
QuelleIn: Journal of Advanced Academics, 29 (2018) 3, S.249-269 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Liang, Jian-Hua)
ORCID (Heckman, Paul E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1932-202X
DOI10.1177/1932202X18770172
SchlagwörterAlgebra; Grade 8; Predictor Variables; Prior Learning; Mathematics Achievement; Demography; Student Characteristics; Regression (Statistics); Mathematics Tests; Scores; Student Records; Correlation; Predictive Validity; Longitudinal Studies; Grade 7; Statistical Analysis; California
AbstractThis study examines the power of cognitive and noncognitive variables to predict students' performance in algebra. We investigated students' prior year's assessment scores and demographic characteristics to predict eighth-grade algebra scores. Using California statewide assessment data, we explored predictive factors in three regression models. These analyses reveal that the seventh-grade mathematics test scores account for 61% of the variance in eighth graders' algebra test scores. Analyzing subscores of the seventh-grade mathematics test, the assessment content focus of "rational numbers" is a major predictor, contributing 48% of the variance in eighth graders' algebra test scores. On the other hand, students' demographic variables show little predictive power for eighth-grade algebra scores. This study provides empirical evidence for understanding the factors that impact a student's success in learning algebra. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Advanced Academics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: