Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreen, Michael
TitelBridging the English Channel: Huguenots in the Educational Milieu of the English Upper Class
QuelleIn: Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education, 54 (2018) 4, S.389-409 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Green, Michael)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0030-9230
DOI10.1080/00309230.2017.1409773
SchlagwörterEducational History; Primary Sources; Humanism; Refugees; Immigrants; Tutors; Social Networks; Foreign Countries; Foreign Nationals; Advantaged; Social Change; Protestants; Public Education; Religious Factors; United Kingdom (England); France
AbstractThe article below deals with the phenomenon of French Huguenots in the English educational milieu in the early modern period. From private tutors to schoolmasters, travelling tutors and owners of riding schools, they occupied an important place in the local society. Through a careful evaluation of various references to Huguenot educators and examination of available primary sources, a collective portrait of such a tutor is built. Furthermore, particular attention is given to their personal networks and connections, enabling these migrants or refugees to establish themselves in the new home country. Educational ideas and practices of various Huguenot preceptors and schools are assessed in relation to each other, to humanistic education, and to contemporary thinkers. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: