Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzález, Taucia; Artiles, Alfredo J.
TitelReframing Venerable Standpoints about Language and Learning Differences: The Need for Research on The Literate Lives of Latina/o Language Minority Students
QuelleIn: Journal of Multilingual Education Research, 6 (2015), S.9-34, Artikel 3 (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2153-4799
SchlagwörterLanguage Minorities; Minority Group Students; Hispanic American Students; Learning Disabilities; Literacy; Reading Skills; Equal Education; Achievement Gap
AbstractDespite the empirical attention that has been devoted to Latinas/os, language minority (LM) students, and students with learning disabilities (LD) as three separate subgroups, limited attention has been given to Latina/o students that fall into both LM "and" LD student categories. The literacy experiences of students living at the intersection of ethnic, language, and ability differences have been under-examined. This article calls for new insights into the literate lives of Latina/o LMs with LD, and posits that reframing cognitive models of literacy, sociocultural approaches, and resource pedagogies can offer a more comprehensive view of literacy and population complexity. (As Provided).
AnmerkungenNew York State Association for Bilingual Education. 726 Broadway 5th Floor, New York, NY 10003. Tel: 718-817-5875; e-mail: jmer@fordham.edu; Web site: https://fordham.bepress.com/jmer/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multilingual Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: