Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTha, Na Gya; Wus, Thay
TitelAa Ah Nak
QuelleIn: Cogent Education, 4 (2017) 1, Artikel 1390821 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2331-186X
DOI10.1080/2331186X.2017.1390821
SchlagwörterAmerican Indian Languages; Language Maintenance; American Indian History; United States History; Racial Bias; World Views; Empowerment; Reservation American Indians; Cultural Maintenance; Montana
AbstractIn this article, Aa Ah Nak, the authors' methodology presents not only various reflections but also diverse contradictions about the Aa Nii language as well as language revitalization. This article explores language foundation and how the Aa Nii language revitalization is inextricably linked to the genocide and resulting historic trauma pervasive in today's Aa Nii communities. This article provides salient examples of clashing worldviews around these revitalization efforts and offers solutions on how to walk through language genocide and to empower Aa Nii people. (As Provided).
AnmerkungenCogent OA. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cogent Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: