Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasta, Stephanie
TitelStrategy and Resistance: How Native American Students Engage in Accommodation in Mainstream Schools
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 49 (2018) 1, S.21-35 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12231
SchlagwörterAmerican Indian Students; Grade 8; Culturally Relevant Education; Tribes; Critical Theory; Race; Student Needs; Racial Bias; Resistance (Psychology); Cultural Maintenance
AbstractThis article explores the experiences of a group of Native American 8th graders who attend a mainstream school and how they engage in accommodation as an act of agency and resistance to protect and maintain their identities in their school environment. By using tribal critical race theory to examine these experiences, this study raises important questions about how mainstream schools can support Native American students, despite serving as sites of colonization. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: