Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWallin, Patric; Adawi, Tom
TitelEntry Points When Undergraduate Research Mentors Reflect on Their Role: A Qualitative Case Study
QuelleIn: International Journal for Academic Development, 23 (2018) 1, S.41-51 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wallin, Patric)
ORCID (Adawi, Tom)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1360-144X
DOI10.1080/1360144X.2017.1414053
SchlagwörterUndergraduate Students; Student Research; Mentors; Reflection; Qualitative Research; Case Studies; Foreign Countries; Interviews; Partnerships in Education; Sweden
AbstractGraduate students and postdoctoral researchers are increasingly taking on mentoring roles in undergraduate research (UR). There is, however, a paucity of research focusing on how they conceptualize their mentoring role. In this qualitative interview study, we identified three entry points that mentors reflect on to define their role: (1) What are the goals of UR? (2) What do the students expect from me? and (3) How should I use my expert knowledge? We discuss how academic developers can use these entry points together with a set of reflective lenses to stimulate critical reflection on the mentoring role and help the mentors to define their role and help the mentors to define their role. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal for Academic Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: