Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCain, Melissa A.
TitelChildren's Books for Building Character and Empathy
QuelleIn: Journal of Invitational Theory and Practice, 21 (2015), S.68-94 (27 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1060-6041
SchlagwörterChildrens Literature; Books; Values Education; Child Development; Emotional Development; Moral Development; Learning Activities; Story Reading; Reader Text Relationship; Learning Theories; Theory of Mind; Nonfiction; Empathy; Trust (Psychology); Responsibility; Persistence; Caring; Psychological Patterns; Intention; Disabilities; Figurative Language; Bullying; Interpersonal Competence; Cultural Awareness; Racial Attitudes; Racial Bias; Literary Genres; Personality Traits; Critical Literacy; Fantasy; Poetry; Annotated Bibliographies
AbstractOne focus of "Invitational Theory and Practice" is creating positive environments that summon each individual to "develop intellectually, socially, physically, emotionally, and morally" (Purkey & Novak, 2008). Children's literature is a rich resource for teachers and parents to focus on emotional and moral development. This article provides background information on the nature of literary response and the characteristics of literature that engender responses related to character and moral development. Examples and related activities teachers can use to help children process the stories are provided. (ERIC).
AnmerkungenInternational Alliance for Invitational Education. Kennesaw State University, 1000 Chastain Road House #55, Kennesaw, GA 30144-5591. Tel: 770-423-6869; Web site: https://www.invitationaleducation.net/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Invitational Theory and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: