Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmbrose, Don
TitelRevealing and Overcoming the Dogmatism of Sterile Certainty in Mathematics Education
QuelleIn: ZDM: The International Journal on Mathematics Education, 49 (2017) 7, S.1009-1021 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ambrose, Don)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-017-0888-y
SchlagwörterMathematics Education; Interdisciplinary Approach; Psychological Patterns; Creativity; World Views; Beliefs; Mathematical Models; Economics; Accuracy; Educational Change; Ethics; Mathematical Applications
AbstractThis article employs an interdisciplinary approach to explore some psychological dimensions of mathematical creativity and the dogmatism that can emerge when mathematical applications are confined within a single worldview. More specifically, it explores some ways in which mathematics has been confined and distorted in service of dogmatic conceptions of important phenomena, and for various purposes, some unwittingly damaging and others wittingly nefarious. Some of the topics dealt with include the dogmatic use of distorted mathematical modeling in economics, the sterile certainty that arises from excessive entrapment within the mechanistic worldview in various disciplines, and the dogmatism of artificial precision in educational reform initiatives. Methods for breaking free of dogmatism and for injecting ethics into mathematical applications also are explored. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: The International Journal on Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: