Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSikorski, Tiffany-Rose; Hammer, David
TitelLooking for Coherence in Science Curriculum
QuelleIn: Science Education, 101 (2017) 6, S.929-943 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sikorski, Tiffany-Rose)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
DOI10.1002/sce.21299
SchlagwörterScience Curriculum; Curriculum Design; Misconceptions; Rhetoric; Comprehension; Epistemology
AbstractDespite myriad attempts over the years to design curricula with logical ordering and connections, concerns persist that students view science as a body of prescribed information to memorize. In this essay, we argue that attempts to build coherence into the curriculum reflect fundamental and enduring misconceptions about the nature of coherence itself. Using examples of prominent curriculum projects over the past decade, we argue that "premeditated coherence," the kind of coherence that is planned and designed for students, may inhibit students' learning to seek coherence for themselves. We conclude with an approach to curriculum and assessment that emphasizes students' epistemic agency in seeking coherence. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: