Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteele, Jennifer L.; Slater, Robert O.; Zamarro, Gema; Miller, Trey; Li, Jennifer; Burkhauser, Susan; Bacon, Michael
TitelEffects of Dual-Language Immersion Programs on Student Achievement: Evidence from Lottery Data
QuelleIn: American Educational Research Journal, 54 (2017) 1, S.282 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/0002831216634463
SchlagwörterImmersion Programs; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Science Achievement; Urban Schools; Program Effectiveness; Scores; English Language Learners; Classification; Cohort Analysis; Native Speakers; Spanish; Mandarin Chinese; Japanese; Russian; Elementary School Students; Secondary School Students; Public Schools; Bilingualism; Grade 5; Grade 8; Intervention; Oregon (Portland)
AbstractUsing data from seven cohorts of language immersion lottery applicants in a large, urban school district, we estimate the causal effects of immersion programs on students' test scores in reading, mathematics, and science and on English learners' (EL) reclassification. We estimate positive intent-to-treat (ITT) effects on reading performance in fifth and eighth grades, ranging from 13% to 22% of a standard deviation, reflecting 7 to 9 months of learning. We find little benefit in terms of mathematics and science performance but also no detriment. By sixth and seventh grade, lottery winners' probabilities of remaining classified as EL are 3 to 4 percentage points lower than those of their counterparts. This effect is stronger for ELs whose native language matches the partner language. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: