Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Jean Louise M.; Cummings, Kelli D.; Nese, Joseph F. T.; Alonzo, Julie; Fien, Hank; Baker, Scott K.
TitelThe Relation of Word Reading Fluency Initial Level and Gains with Reading Outcomes
QuelleIn: School Psychology Review, 43 (2014) 1, S.30-40 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterReading Fluency; Reading Comprehension; Grade 1; Elementary School Students; Reading Achievement; Achievement Gains; Reading Skills; Achievement Tests; Standardized Tests; Correlation; Statistical Analysis; Multiple Regression Analysis; Stanford Achievement Tests
AbstractThe purpose of this research brief is to present results from a study investigating the relation between word reading fluency (both initial level and fall-winter gain scores), passage reading fluency, and reading comprehension. Word reading fluency data were collected in the fall and winter; outcome measures were administered in the spring of Grade 1 (N = 150 students). We found that both initial level and gains on the word reading fluency measure predicted important reading outcomes in Grade 1 and that the impact of gains was attenuated for students with strong initial skills. These findings are consistent with previous research on fluency-based measures of early reading skill. (As Provided).
AnmerkungenNational Association of School Psychologists. 4340 East West Highway Suite 402, Bethesda, MD 20814. Tel: 301-657-0270; Fax: 301-657-0275; e-mail: publications@naspweb.org; Web site: http://naspjournals.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: