Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwarz, Amy Louise; Van Kleeck, Anne; Maguire, Mandy J.; Abdi, Herve
TitelDo Acting out Verbs with Dolls and Comparison Learning between Scenes Boost Toddlers' Verb Comprehension?
QuelleIn: Journal of Child Language, 44 (2017) 3, S.719-733 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterToddlers; Child Language; Language Acquisition; Verbs; Toys; Comparative Analysis; Learning Strategies; Vocabulary Development; Sensory Integration; Patients; Role; Human Body; Language Processing
AbstractTo better understand how toddlers integrate multiple learning strategies to acquire verbs, we compared sensorimotor recruitment and comparison learning because both strategies are thought to boost children's access to scene-level information. For sensorimotor recruitment, we tested having toddlers use dolls as agents and compared this strategy with having toddlers observe another person enact verbs with dolls. For comparison learning, we compared providing pairs of: (a) training scenes in which animate objects with similar body-shapes maintained agent/patient roles with (b) scenes in which objects with dissimilar body-shapes switched agent/patient roles. Only comparison learning boosted verb comprehension. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994-2133. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: http://journals.cambridge.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: