Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBossé, Michael J.; Lynch-Davis, Kathleen; Adu-Gyamfi, Kwaku; Chandler, Kayla
TitelUsing Integer Manipulatives: Representational Determinism
QuelleIn: International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 17 (2016) 3, (20 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1473-0111
SchlagwörterNumbers; Mathematics Instruction; Manipulative Materials; Teaching Methods; Mathematical Concepts; Concept Formation; Elementary School Teachers; Problem Solving; Observation
AbstractTeachers and students commonly use various concrete representations during mathematical instruction. These representations can be utilized to help students understand mathematical concepts and processes, increase flexibility of thinking, facilitate problem solving, and reduce anxiety while doing mathematics. Unfortunately, the manner in which some instructionally employ representations potentially leaves students confounded and mathematical ideas unlearned. From the perspective of representational determinism, this paper explores the appropriate uses and misuses of concrete representations in respect to integer operations. (As Provided).
AnmerkungenCentre for Innovation in Mathematics Teaching. 5th Floor Rolle Building, Faculty of Education University of Plymouth, Drake Circus, Plymouth, PL4 8AA, UK. Tel: +44-1752-585346; Fax: +44-1752-585344; e-mail: feedback@cimt.org.uk; Web site: http://www.cimt.org.uk/ijmtl/index.php/IJMTL/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal for Mathematics Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: