Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorAlves, Francisco Regis Vieira
TitelThe Winning Number: An Heuristic Approach with the Geogebra's Help
QuelleIn: Acta Didactica Napocensia, 9 (2016) 2, S.1-12 (12 Seiten)
PDF als Volltext    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2065-1430
SchlagwörterMathematical Concepts; Concept Teaching; Geometric Concepts; Geometry; Algebra; Spatial Ability; Teaching Methods; Visualization; Mathematical Logic; Number Concepts; Heuristics; Mathematical Formulas
AbstractAdmittedly, the study of Complex Analysis (CA) requires of the student considerable mental effort characterized by the mobilization of a related thought to the complex mathematical concepts. Thus, with the aid of the dynamic system Geogebra, we discuss in this paper a particular concept in CA. In fact, the notion of winding number v[f(gamma),P] = n has a profound topological and geometrical meaning. Moreover, we record the effort of some authors in order to emphasize its intuitive description (Needham, 2000). We will show some basics commands that allow too the exploration of geometric and topological ideas related to the Rouché's theorem and the Fundamental Theorem of Algebra (TFA) (Alves, 2014). (As Provided).
AnmerkungenBabes-Bolyai University. Kogainiceanu 1, Cluj-Napoca, 400084 Romania. e-mail: submit_adn@yahoo.com; Web site: http://adn.teaching.ro
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2018/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta Didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)