Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enColicchia, Giuseppe; Wiesner, Hartmut; Zollman, Dean
TitelPhotorefraction of the Eye
QuelleIn: Physics Teacher, 53 (2015) 2, S.103-105 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.4905810
SchlagwörterLight; Optics; Human Body; Science Instruction; Photography; Handheld Devices; Scientific Concepts; Concept Formation
AbstractPhotorefraction is a method to easily estimate the refractive state of the eye. The principle of photorefraction involves projecting light into the eye during flash photography and then examining the paths of light that emerge from the pupil after scattering on the back portion of the interior of the eyeball (fundus). We will explain the optical principles underlying the method for eccentric photorefraction and describe how students can perform it using current digital cameras. Our purpose is not to diagnose refractive errors reliably, but to use devices popular among young people that, in combination with an important ophthalmic context, may be successful in improving students' interest for learning optical concepts. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: