Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSuomela, Liisa; Juuti, Kalle; Ahtee, Maija
TitelThe Importance of Engaging Pupils Actively in Demonstrations
QuelleIn: Primary Science, (2013) 130, S.20-22 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0269-2465
SchlagwörterScience Instruction; Demonstrations (Educational); Teaching Methods; Student Interests; Scientific Concepts; Scientific Principles; Discussion (Teaching Technique); Observation; Inferences; Active Learning; Grade 4; Elementary School Science
AbstractDemonstrating is a traditional method in teaching science that can raise interest and encourage pupils to think about a topic. While demonstrating, the teacher can focus the pupils' attention on the relevant facts and introduce scientific principles and concepts. Through discussion and actively making observations and inferences, rather than looking passively at what is happening in the demonstration, the pupils gain experience of the scientific way of thinking (Ogborn et al., 1996). This may mean that the lesson deviates from the plan and a certain amount of improvisation is required by the teacher. Herein the authors provide some ideas, particularly relevant for new teachers, about making demonstrations active rather than passive experiences. Disciplined improvisation is discussed and an example of demonstration and improvisation using a 4th grade (10-year-olds) science lesson is provided. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Primary Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: