Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoberts, Rachel M.; George, Wing Man; Cole, Carolyn; Marshall, Peter; Ellison, Vanessa; Fabel, Helen
TitelThe Effect of Age-Correction on IQ Scores among School-Aged Children Born Preterm
QuelleIn: Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 13 (2013), S.1-15 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1446-5442
SchlagwörterPremature Infants; Intelligence Quotient; Age; Scores; Foreign Countries; Psychological Testing; Mental Retardation; Gender Differences; Statistical Analysis; Correlation; Birth; Body Weight; Classification; Australia; Wechsler Intelligence Scale for Children; Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence
AbstractThis study examined the effect of age-correction on IQ scores among preterm school-aged children. Data from the Flinders Medical Centre Neonatal Unit Follow-up Program for 81 children aged five years and assessed with the WPPSI-III, and 177 children aged eight years and assessed with the WISC-IV, were analysed. Corrected IQ scores were significantly higher than not-corrected IQ scores (Full Scale IQ and all indices) for both the WPPSI-III and WISC-IV. The use of age-corrected IQ scores has the potential to exclude some children from support services. (Contains 4 tables and 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Newcastle. School of Education, Callaghan, NSW 2308, Australia. e-mail: ajedp@newcastle.edu.au; Web site: http://www.newcastle.edu.au/group/ajedp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Educational & Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: