Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatias, Cheryl E.
TitelOn the "Flip" Side: A Teacher Educator of Color Unveiling the Dangerous Minds of White Teacher Candidates
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 40 (2013) 2, S.53-73 (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterTeacher Education; Asian Americans; Minority Group Teachers; Teacher Educators; Trauma; White Students; Preservice Teachers; Feminism; Race; Critical Theory; College Faculty; Student Surveys; Racial Attitudes; Racial Bias; Cultural Pluralism
AbstractThis article provides a look into a day in the life of the author, Cheryl Matias, as a Filipina teacher educator teaching White teacher candidates in a White institution. This article focuses on the conceptualization and operationalization of her pedagogy of trauma as a survival mechanism and as a model for other teacher educators of Color who undertake the grave task of training self-affirmed colorblind White teacher candidates at the expense of their pain. (Contains 1 figure and 12 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenCaddo Gap Press. 3145 Geary Boulevard PMB 275, San Francisco, CA 94118. Tel: 415-666-3012; Fax: 415-666-3552; e-mail: caddogap@aol.com; Web site: http://www.caddogap.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: