Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKroon, Sjaak
TitelCatechistic Teaching, National Canons, and the Regimentation of Students' Voice
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 44 (2013) 2, S.189-204 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12015
SchlagwörterForeign Countries; Ideology; Teaching Styles; Empowerment; Religious Education; Questioning Techniques; Teaching Methods; Case Studies; France; North Korea; Surinam
AbstractDrawing on key incident analysis of classroom transcripts from Bashkortostan, France, North Korea, and Suriname, this article discusses the relationship between an increasingly canonical content of education and the discursive organization of teaching processes at the expense of both teachers' and students' voice. It argues that canonical regimented educational contents often collide with a catechistic teaching style. This leads to teaching and learning practices that match dominant ideologies aiming at creating homogeneity rather than accepting heterogeneity. (Contains 1 table and 3 notes.) (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: