Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGay, Geneva; Abrahams, Roger D.
TitelDoes the Pot Melt, Boil, or Brew? Black Children and White Assessment Procedures
Quelle(1973)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Aptitude; Behavior Patterns; Black Students; Cultural Differences; Educational Testing; Examiners; Identification (Psychology); Learning Processes; Psychological Testing; Socialization
AbstractThe performance of black youths in educational and psychological testing situations cannot be assessed adequately without consideration of their particular attitudes, perceptions, and behavioral patterns. The authors discuss Blacks' attitudes toward whites, systems of time allocations, expressions of identity, attitudes toward learning, dissemination of information among Blacks, Black learning styles and maturation processes. Each is discussed further in terms of its manifestation in a testing or assessment situation. (Author/LA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: