Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDammu, Indira; O'Keefe, Bonnie
InstitutionBellwether Education Partners
TitelImproving Education Finance Equity for English Learners in the Southeast. Shortchanged: A Series on Funding Inequity in Schools. Revised
Quelle(2022), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Improvement; Educational Finance; Educational Equity (Finance); English Language Learners; State Policy; Budgets; Resource Allocation; Federal Aid; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Alabama; Arkansas; Florida; Georgia; Louisiana; Mississippi; North Carolina; South Carolina; Tennessee
AbstractEnglish learners (ELs) are a fast-growing and diverse student population in the U.S. K-12 public school system. Representing more than 400 languages spoken, EL students bring rich linguistic and cultural traditions to their communities. To better understand education finance equity for EL students in the Southeast, this analysis focuses on nine states -- Alabama, Arkansas, Florida, Georgia, Louisiana, Mississippi, North Carolina, South Carolina, and Tennessee. The authors examine funding policy structures in each state and compare them against promising practices in state funding systems for EL students. Just two states in the region, Florida and South Carolina, receive the highest rating for policy structures, and they still have substantial room to improve. The authors also examine data on state and local revenues linked to EL students, EL-specific budget allocations, EL enrollment, and Title III federal funding for the four-year period from 2015-16 to 2018-19. (ERIC).
AnmerkungenBellwether Education Partners. e-mail: contactus@bellwethereducation.org; Web site: http://bellwethereducation.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: