Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOhio Coalition for the Education of Children with Disabilities (OCECD)
TitelAttention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Revised
Quelle(2022), (32 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; Gender Differences; Symptoms (Individual Disorders); Clinical Diagnosis; Misconceptions; Special Education; Student Needs; Intervention; Behavior Modification; Child Rearing; Executive Function; Drug Therapy; Equal Education; Students with Disabilities; Educational Legislation; Federal Legislation; Individualized Education Programs; Educational Practices; Learning Disabilities
AbstractThere are an estimated 1.5 to 2.5 million children with Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in the United States. These children make up about 3-5 percent of a school's student population. Boys are diagnosed almost ten times more often than girls. Girls tend to be more inattentive and their symptoms are dismissed as those of a day dreamer. Although symptoms change with age, research studies reaffirm that children do not "outgrow" their ADHD. This document provide information on diagnostic features of ADHD, ADHD myths, how to secure special education or educational accommodations, a step by step walk through the special education process, behavior interventions/modifications, parenting a child with ADHD, executive function deficits, suggested strategies for success in school, and medication and treatment of ADHD. (ERIC).
AnmerkungenOhio Coalition for the Education of Children with Disabilities. 165 West Center Street Suite 302, Marion, OH 43302. Tel: 800-374-2806; Fax: 740-383-6421; e-mail: ocecd@gte.net; Web site: http://www.ocecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: