Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBernard Van Leer Foundation (Netherlands)
TitelA Report on an Evaluation of Mother Tongue Based Early Learning and Parents + (MTELP+) Programme
Quelle(2021), (155 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Native Language; Language of Instruction; Early Childhood Education; Program Effectiveness; Language Minorities; Child Care Centers; Multilingualism; Caregiver Training; Parent Participation; Community Involvement; Instructional Effectiveness; Educational Quality; Best Practices; India
AbstractThe Mother Tongue Based Early Learning and Parents+ Programme ran from 2016 to 2021 (having been extended due the COVID-19 pandemic) in the state of Odisha, India -- a partnership of the state government's Department of Women and Child Development, Mission Shakti and the Bernard van Leer Foundation. As described in this report, the programme scaled up a model of mother tongue-based multilingual early childhood education across 7,202 Anganwadi centres covering 10 tribal languages. The evaluation finds that it succeeded in building the skills of frontline workers and managers to engage communities and parents and ease the transitions of children from tribal backgrounds to the formal schooling system. Based on these positive findings, the state government is scaling up the programme to all the state's 70,000+ Anganwadis. [This report was written by the Centre for Early Childhood Development and Research, Jamia Millia Islamia, New Delhi. For the executive summary, see ED613722.] (As Provided).
AnmerkungenBernard van Leer Foundation. P.O. Box 82334, 2508 EH, The Hague, The Netherlands. Tel: +31-70-331-2232; Fax: +31-70-350-2373; e-mail: pubsrequests@bvleerf.nl; Web site: http://www.bernardvanleer.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: