Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France), Centre for Educational Research and Innovation (CERI)
TitelAll the Lonely People: Education and Loneliness. Trends Shaping Education Spotlight. No. 23
Quelle(2021), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2663-7219
SchlagwörterPsychological Patterns; Mental Health; School Role; Friendship; Interpersonal Relationship; At Risk Persons; Educational Environment; Information Technology; Age Differences; Social Support Groups; Older Adults; Teacher Role; Well Being; Foreign Countries; Lifelong Learning; Intergenerational Programs; Teaching Conditions; Teacher Collaboration; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes; Europe; Australia; North America; Latin America; Asia; New Zealand
AbstractEveryone feels lonely some of the time. However, chronic loneliness can impair learning, affect physical and mental health, and is even linked to early death. Loneliness is thus not only a personal matter; it is a public health concern. Schools provide spaces and opportunities for friendships. By bringing together students from different backgrounds, education can help forge connections across social groups, strengthen social skills and provide access to activities that are meaningful over a lifetime. It can also build skills needed to prevent or break the negative thought processes associated with chronic loneliness. (As Provided).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: