Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorton, Emily
InstitutionStanford Center for Education Policy Analysis (CEPA)
TitelEffects of Four-Day School Weeks on Adolescents: Examining Impacts of the Schedule on Academic Achievement, Attendance, and Behavior in High School. CEPA Working Paper No. 21-05
Quelle(2021), (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Schedules; Adolescents; High School Students; Academic Achievement; Attendance; Student Behavior; Bullying; Violence; Scores; State Policy; Student Characteristics; School Districts; Age Differences; Adolescent Development; Substance Abuse; Vandalism; Weapons; Bus Transportation; Truancy; Geographic Location; Oklahoma; ACT Assessment
AbstractFour-day school weeks have proliferated across the United States in recent years, reaching over 650 public school districts in 24 states as of 2019, but little is known about the effects of the four-day school week on high school students. This study uses district-level panel data from Oklahoma and a difference-in-differences research design to provide the first estimates of the causal effect of the four-day school week on high school students' ACT scores, attendance, and disciplinary incidents during school. Results indicate that four-day school weeks decrease per-pupil bullying incidents by approximately 31% and per-pupil fighting incidents by approximately 27%, but have no detectable effect on other incident types, ACT scores, or attendance. (As Provided).
AnmerkungenStanford Center for Education Policy Analysis. 520 Galvez Mall, CERAS Building, 5th Floor, Stanford, CA 94305. Tel: 650-736-1258; Fax: 650-723-9931; e-mail: contactcepa@stanford.edu; Web site: http://cepa.stanford.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: