Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobinson, Zachary Z.; Robinson, Petra A.
TitelUsing Social Media Tools for Promoting Critical Literacy Skills in the Classroom
Quelle(2021), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTechnological Literacy; Information Literacy; Social Media; Critical Literacy; Skill Development; Critical Thinking; Decision Making; Social Justice; Student Interests; Learner Engagement; Creativity; Consumer Education; Emotional Intelligence
AbstractTechnological and informational literacies, as described in the critical literacies advancement model are essential skills in today's technology-dependent society. In this paper, we illustrate how educators, by using social media (especially memes), can help students develop these and other literacies and thinking skills. These skills can lead to informed decision-making and actions that can advance equity and social justice and the ideals of global citizenship. The paper also discusses possibilities to foster student interest, enhance engagement, creativity, consumer consciousness, and emotional intelligence while creating opportunities for meaningful, challenging learning that invites dialog on difficult topics such as issues related to race, ethnicity, language, socioeconomic status, nationality, immigration status, family structure and so on. [For the complete volume, "American Association for Adult and Continuing Education Inaugural 2020 Conference Proceedings (Online, October 27-30, 2020)," see ED611534.] (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association for Adult and Continuing Education. 10111 Martin Luther King Junior Highway Suite 200C, Bowie, MD 20720. Tel: 301-459-6261; Fax: 301-459-6241; e-mail: office@aaace.org; e-mail: aaace10@aol.com; Web site: http://www.aaace.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: