Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGao, Niu
InstitutionPublic Policy Institute of California (PPIC)
TitelDoes Raising High School Graduation Requirements Improve Student Outcomes? Technical Appendix
Quelle(2021), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; High School Graduates; Graduation Rate; Graduation Requirements; Enrollment; Board of Education Policy; Equal Education; Mathematics Instruction; Science Instruction; Minority Group Students; Low Income Students; English Language Learners; Parent Background; Educational Attainment; At Risk Students; Low Achievement; Dropout Rate; Advanced Courses; Academic Standards; Required Courses; Rural Schools; Urban Schools; College Entrance Examinations; Racial Differences; Ethnicity; Gender Differences; Disadvantaged Schools; Standardized Tests; Academic Achievement; California; SAT (College Admission Test)
AbstractThis is the technical appendix for the report, "Does Raising High School Graduation Requirements Improve Student Outcomes?" While high school graduation rates in California have increased in the past decade, nearly 40 percent of California high school graduates do not enroll in college; the disruptive impact of the pandemic has heightened this concern. In the report, the authors review district graduation policies for the 2018-19 school year and examine the relationship between math and science requirements and student outcomes. This appendix includes additional tables and figures relating to the full report. [This report was written with research support from Courtney Lee and Andrew Lee. For the full report, see ED611478.] (ERIC).
AnmerkungenPublic Policy Institute of California. 500 Washington Street Suite 800, San Francisco, CA 94111. Tel: 415-291-4400; Fax: 415-291-4401; Web site: http://www.ppic.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: