Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNebraska Department of Education
TitelAccountability in Nebraska: Classification & Designation
Quelle(2021), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Academic Achievement; Classification; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; State Legislation; Educational Improvement; Nebraska
AbstractThe Nebraska Department of Education (NDE) seeks to improve all schools. To strategically target resources and champion equity in education, the NDE blends both federal and state supports in its classification and designation system. Nebraska statute requires the State Board of Education to create a system of accountability combining multiple indicators of school performance. The Every Student Succeeds Act (ESSA) represents the law guiding the use of federal funding. In order for schools to receive a classification adjustment from the 2018 Evidence-based Analysis, eligible schools will be required to submit evidence to a panel at the NDE for review and determination. Those schools needing support for improvement at the state or federal level can be designated in four ways presented in this brief report: (1) State Support: Priority Schools; (2) Federal Support: Comprehensive Support and Improvement (CSI); (3) Federal Support: Targeted Support and Improvement (TSI); and (4) Federal Support: Additional Targeted Support and Improvement (ATSI). [This report was produced with AQuESTT for Nebraska and ESSA Nebraska.] (ERIC).
AnmerkungenNebraska Department of Education. P.O. Box 94987, 301 Centennial Mall South, Lincoln, NE 68509. Tel: 402-471-2295; Web site: http://www.education.ne.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: