Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRojas, Joanne; Logsdon, Corlia
InstitutionUniversity of Kentucky, Human Development Institute
TitelExternal Transitions: Early Care & Education Settings. Research Brief. Summer 2020
Quelle(2020), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Care; Early Childhood Education; Child Development; Change; Early Experience; Social Bias; Family (Sociological Unit); Mobility; Young Children
AbstractHuman development is built on transition. Each progression from infancy to childhood to adolescence to adulthood is a series of smaller developmental transitions that occur in individual minds and bodies over time. Early childhood is particularly full of social and emotional transitions that occur because of external circumstances. Navigating these external transitions in early childhood is critical to healthy development. This research brief focuses on the external transitions of children from one early care and education (ECE) setting to another. Child Care Aware of Kentucky has conducted research on this topic in order to provide professional development for childcare providers and directors across the state of Kentucky. Their offerings include a series of modules on External Transitions in Early Care and Education -- Implications of Suspension and Expulsion on Children, Families, and Providers that include a focus on prevention and evidence-based practices, impacts on children and families, and programmatic impacts. (ERIC).
AnmerkungenHuman Development Institute. 126 Mineral Industries Building, Lexington, KY 40506. Tel: 859-257-1714; Fax: 859-323-1901; Web site: http://hdi.uky.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: