Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoen, Robert C.; LaVenia, Mark; Tazaz, Amanda M.; Farina, Kristy; Dixon, Juli K.; Secada, Walter G.
TitelReplicating the CGI Experiment in Diverse Environments: Effects on Grade 1 and 2 Student Mathematics Achievement in the First Program Year. Research Report No. 2020-02
Quelle(2020), (140 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Elementary School Students; Grade 1; Grade 2; Mathematics Achievement; Effect Size; Mathematics Tests; Problem Solving; Mathematical Applications; Algebra; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Faculty Development; Achievement Tests; Standardized Tests; Program Evaluation; Pedagogical Content Knowledge; Teacher Workshops; Student Characteristics; Florida; Iowa Tests of Basic Skills
AbstractUsing a cluster-randomized controlled trial research design, this study investigates the effect of the first year of a three-year teacher professional development program on grades 1 and 2 student achievement in mathematics. Although the findings reported in the present report do not meet the standard cutoff for statistical significance (e.g., 95% confidence), effect-size estimates for student achievement in the first year of implementation were positive for the tests that focused on problem solving, applications of mathematics, and algebraic thinking, and they were negative for the computation-focused tests. Those effects varied by grade level. Implications and suggestions for next steps are discussed. [This report was prepared by the Florida Center for Research in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (FCR-STEM), Learning Systems Institute, Florida State University.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: