Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Institutes for Research (AIR), State Support Network
TitelDesigning Leadership Academies for Principal Professional Learning
Quelle(2020), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Principals; Leadership Training; State Programs; Educational Improvement; Program Design; Program Implementation; Professional Development; Elementary Secondary Education; Educational Legislation; Federal Legislation; Leadership Responsibility; Arkansas; Georgia; Hawaii; Maryland; New Mexico; Oregon; Pennsylvania; Tennessee; Arizona; Alabama; North Carolina
AbstractA leadership academy is a formal professional learning opportunity for current school leaders, focused on augmenting knowledge and skills, increasing specialization, and refreshing leadership practices. States interested in supporting leadership academies through federal or other funding sources can look to current models of leadership academies to inform design and implementation decisions. This resource shares insights from a review of 10 current state and regional leadership academies, including trends in their design. The purpose of this resource is to help states better understand how to design and implement state leadership academies to support school improvement. This resource includes three main sections: (1) Review of the Evidence Around Leadership Academies; (2) Trends in Leadership Academy Design and Content; and (3) Considerations for Implementing and Sustaining Leadership Academies. (ERIC).
AnmerkungenState Support Network. Available from: American Institutes for Research. 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5000. e-mail: statesupportnetwork@air.org; Web site: https://statesupportnetwork.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: